20 dobrých důvodů proč cvičit

Každý z nás se chce cítit dobře, mít spoustu energie, dobře spát a užívat radosti života. To, jak se o sebe staráme, odráží, jak se cítíme a kolik máme energie a síly do života.

Vždy máme na výběr a podle toho, co zvolíme, se cítíme:
Cvičit – válet se,
zdravě jíst – jíst nězdravě,
kouřit – nekouřit,
být zdravý – brát léky na tlak a další nemoci už v nížším věku,
být silný – slabý,
žít v klidu – stresovat se kvůli každé maličkosti.

Je to jen na nás, co si zvolíme. Pokud chceme mít zdravé, silné tělo, být soběstační a výkonní nejen při sportu, pak máme motivaci, něco s naším životním stylem udělat. Výmluvy na čas, děti, práci, a další jsou jen neochota ke změně! Tak s chutí do toho! Začněte plánovat a hledat kde máte rezervy.

Změna je nutná, život je jedna velká změna. Zlozvyků a špatných návyků se můžete zbavit. Zdraví, dlouhověkost, životní pohoda a celkové zlepšení kvality života za to rozhodně stojí! A myslím, že je to i náš úkol, dobře se o sebe starat, abychom se pak lépe starali o naše nejbližší.

Můžete dělat cokoli, co Vás baví a díky čemuž se cítíte dobře- plavat, bruslit, hrát volejbal, hrát tenis, squash, běhat, atd …….. mohli bychom pokračovat do nekonečna!

A nyní pár dobrých důvodů proč cvičit v posilovně:

  • – Budete dobře vypadat, cítit se lépe a mít spoustu energie.
  • – Budete vypadat sexy a mít větší sebedůvěru.
  • – Přeměníte tukovou hmotu na svalovou.
  • – Posilováním spálíte více kalorií než během za stejný čas.
  • – 0.5kg tuku zabere o +- 20% více místa v těle než 0.5 kg svalů.
  • – Oblečení vám lépe padne.
  • – Budete vypadat mladší.
  • – Budete mít silnější kosti- s přibývajícím věkem klesá hustota kostí. 16 týdnů posilování zvyšuje hustotu kostí a počet osteocalcinu o +- 20%.
  • – Budete pružnější- 16 týdnů posilování celého těla zlepší flexibilitu v kyčlích a ramenech o 11%. Pokud necvičíte vůbec, snížíte flexibilitu v dospělosti o 50%!
  • – Budete mít zdravější srdce – posilováním snižujete riziko infarktu, cévních chorob tím, že snížíte krevní tlak.
  • – Zlepšíte senzitivitu na hormon inzulín a snížíte riziko cukrovky.
  • – Snížíte riziko rakoviny.
  • – Budete chytřejší – zlepšení kognitivnívh funkcí mozku u cvičících. Ti, co cvičili 3x týdně po dobu 6 měsíců snížily hladinu proteinu homocysteine v krvi, který je spojován s rozvojem Alzheimerovy nemoci.
  • – Budete se stresovat méně – zdatnější lidé vykazují nižší hladinu stresových hormonů v porovnání s gaučovými povaleči.
  • – Budete šťastnější- cvičení zlepšuje náladu, snižuje riziko deprese. Sport funguje podobně jako antidepresiva, ale bez vedlejších účinků.
  • – Zlepšíte si stravování- cvičení vás donutí lépe se stravovat a snáze odoláte nezdravým potravinám.
  • – Budete lépe spát- po 8 týdnech cvičení 3x týdně se zlepši spánek o 23%, usnete rychleji a budete spát déle.
  • – Získáte tělo svých snů rychleji – podle výzkumů 3 skupin 1. jen drželi dietu, 2. dělali jen vytrvalostní zatížení, 3 dělali obojí – kardio i posilovali. Všichni shodili zhruba stejně kg, ale 3. skupina o 3kg tělesného tuku více!!! Tedy nejefektivnější tvarování postavy a snížení váhy je forma kardio (vytrvalostního) zatížení a posilování.
  • – Budete výkonnější- pokud si zacvičíte, jste výkonnější v práci.
  • – Budete žít déle- být silný ve středním věku je spojeno s dožitím nejméňě 85 let bez běžných civilizačních nemocí.